Saturday, March 5, 2011

Kau mungkin tak mengerti.


Ada masa aku rasa macam HEY WORLD, I CAN SURVIVE. Dan betul, sebenarnya aku boleh berdikari. Sebelum sebelum ini aku rasa terlalu manja apatah lagi dengan orang-orang yang paling dekat dengan aku, orang yang sayang aku, orang yang aku sayang. Hello Im talking about manja bukan GEDIK okay.

Realitinya, aku boleh sendiri. Tapi aku pilih untuk tak mahu. Bukan niat aku nak menyusahkan orang lain dengan karenah bla bla aku, cuma caring itu kena ada. Percayalah, kena ada. In case lah kau memang tak kisah langsung kalau orang yang kau sayang family fellow and bla bla tak care langsung pasal kau kan. Alien mana kah kau?

Bila kita sedang berada dalam situasi yang betul-betul tersembam tanah, akan ada annoys-annoys yang cakap, "Move on ", "Dah lah, nanti okay laa tu ", kau tak rasa, kau boleh cakap macam tu. In case lah kau pernah tersungkur dalam situasi macam ni, mesti kau akan cakap "Dunia ini syurga, sampai lah ada antara kau neraka kan ia".


See, semua orang lain-lain. Semua orang ada cerita ketawa cerita menangis yang berbeza-beza.

Hanya yang sama, semua orang pernah rasa apa itu suka apa itu duka.

Sabarlah, masa depan itu sedang berada di jari jemari kita. Basuh tangan dengan bersih, gunakan sabun dettol. Okay tak pasal.

Dia.



Aku suka bila macam ni. 
Happy.
Tolong lah macam ni sampai nanti.
Aku akan perbaiki diri.
Aku janji.

untuk kau pemilik jiwa penjajah hati,
apa yang tak boleh?

Terima kasih untuk senyum kau pada aku hari-hari,
serta cinta yang paling indah dan aku harap ia tak berbelah bagi.

Pergi tapi aku akan kembali.


Aku minta dibutakan mata ,
dipekakkan telinga .

saat aku melambai tangan meminta izin pergi .
dari melihat air mata kau jatuh membasah pipi .
dari mendengar kau teresak tak berhenti .

Aku akan datang lagi ,
kerna separuh hati aku kan masih pada kau lagi ?

Sunday, February 27, 2011

Sakit pedih - mati




Sumpah pedih gila.
Pedih nak mati bila kau rasa kau dibuang.
Lakhanat!
Aku manusia, bukannya anjing yang kau jumpa di tepi jalan.
Dengan sewenangnya kau nak pijak perasaan aku.
Mungkin kau tak rasa apa aku rasa.
Sebab kau fikir kau kebal.
Ego tinggi melangit, melawan ketinggian Gunung Everest.
Kau senang hati.
Ketawa bagai nak gila.
Kau tunggu je sekejap.
Tak lama pun, Dia akan balas apa yang kau buat.
Lepas itu, aku nak tengok sama ada kau masih ketawa aku kau baru nak kenal erti menangis.
Moga kau bahagia dunia akhirat.

Senyum hingga telinga.



Setiap manusia berhak untuk merasa apa itu bahagia.
Tak terkecuali aku juga bukan?
Akhirnya, merasa jugak aku.
Aku tak mengharapkan sesuatu yang luar biasa.
Cuma biar ia berakhir dengan senyuman.


AMIN.

Saturday, February 19, 2011

bila si kerdil bersuara;





Dear Mom;

I may always say bad things behind your back,
I do things that are definitely out of your will,
I go to places without your permission,
And I've said many things that may have hurt you a lot,

But believe me Mom,
I could never ask for any mother than you,
You're definitely the best I will ever have,
And I really love you so much,
Even thought I'm not so great in expressing it.

Love you, Marina Ahmad.


<3;lisafikri

Tuesday, February 15, 2011

diam tanpa kata.

Bukan niat ingin pedulikan dia.
Tapi hati aku cukup keras untuk berkata.
Bukan ego, tapi pedih.
Biarkan berlalu tanpa kata.
Lupakan dan terus tersenyum.


Lari jauh-jauh.