Saturday, October 30, 2010

hidup atau mati .

29 October 2010


bermula lagi kisah DO RE MI . tak habis-habis nak buat hal . HAHA . tapi yang pasti , hari ini lagi hebat .


di waktu petang yang tak seberapa nak petang , alin and beby dah mula nak buat kerja gila . gila atau tak , mereka memang gila . nak makan malam pun nak jauh-jauh . tak faham betul aku . nak kata dining dah habis makanan , rasanya tak pun . tapi selera dorung memang gila hari ini . ada ke patut nak makan tom yam pun sanggup menapak ke CS . memang tak la . berbekalkan rm7 dalam poket , mana la cukup nak tampung . makan lagi . kereta lagi . minyak lagi . aish , sumpah gila . adoyai . nak tak nak , aku layankan je dua orang ni . kalau tak aku yang jadi mangsa bahan nanti . bernanah telinga aku nak dengar beby membebel nanti . haha . bila 'MAK' dah naik kepala dia , telinga yang elok pun boleh jadi pekak . haha . yang aku pelik , macam lah restoran ct yana tak jual tom yam . nak jugak makan tom yam jauh-jauh . mengalahkan orang yang tengah mengidam . inilah mereka . kalau tak dapat apa yangg nak , mula lah ragam masing-masing . aku yang penat melayan nanti . tak pun aku yang jadi mangsa nanti . aish , susah betul jadi kerdil ni . haha


dah siap-siap , apa tunggu lagi . dengan langkah lemah gemalai kitaorang menuju ke detinasi pertama . mana lagi kalau tak tempat sewa kereta pak ngah nak sewa BEETLE favourite beby . haha . sampai je location , kitaorang dapat BEETLE warna hijau . memang cantik sangat-sangat . haha . aku rasa kereta wan kat kampung lagi lawa . haha . apakan daya , itu je yang mampu so kitaorang naik je lah . macam biasa , bila lokasi dah mula gelap , mata aku dengan sendirinya akan menjadi berat . apa lagi , dragon dah menjelma : )


segalanya mula dengan tenang . indah sungguh : )


klimaks bermula . nervous . berdengup dengan kencang .


dengan tak bagi salam , tiba-tiba BEETLE beby terbatuk-batuk . dah la tak sempat nak singgah pharmacy beli minyak kereta , dekat tengah-tengah jambatan dengan rasminya dia stop . pergh . memang tak ada tempat yang lagi strategik dia nak stop . apa lagi , masing-masing dah kelam kabut time ni . muka masing-masing dah cuak tahap gaban . lagi-lagi si beby . pergh . memang tak tahan gila time ni . masing-masing dah mula jadi tak betul . apa lagi , mula la gelabah .
'beby , alin . bapak aku cakap , kalau kereta rosak kena duduk kat luar . tak boleh duduk dalam kereta'
dengan confident aku cakap . apa lagi , kitaorang terus la terjun dari kereta . memang tak takut tergantung tanpa tali dekat atas jambatan . haha . muka masing-masing dah biru time ni . otak time ni memang blur nak mati . paling best si minah alin ;
'wei , aku cuak wei . aku GAYAT '. haha 
haha . haram jadah tul minah ni . aku ingat takut sebab apa , rupanya sebab gayat . aku dengan beby dah cuak taku kena langgar dengan trailer or lori dari belakang . pergh . sumpah cuak gila vavi !! memang tuhan nak tunjuk , betul-betul trailer lalu . pergh , wa cakap sama lu . pundi kencing wa rasa macam nak tercabut time trailer tu lalu wei . apa lagi , masing-masing peluk sama sendiri time ni . jambatan rasa bergoyang gila baban time ni . nasib baik la ada mamat yang baik hati stop time ni . dengan control macho turun motor datang dekat beby ;
'ada apa-apa masalah ke?'
haha , nak je aku ketuk kepala dia . dah terang-terang nampak kitaorang tersadai kat tepi jalan ni , tak kan la tak faham-faham lagi . tak kan la kitaorang jadi model minah jambatan pulak time ni . adoyai . slow betul mamat ni . haha . tapi nasib baik la mamat ni baik hati nak tolong . part paling best . time beby tengah call pak ngah dengan harapan nak mintak bantuan .
'hello pak ngah , kereta ni tiba-tiba je berhenti ni '
dengan selamba pak ngah jawab ;
'ha , tak ada minyak la tu . tahan la sapa-sapa suruh pi beli minyak sat '
pergh . aku dah tak tahan gila time ni . gelak macam setan dah . then boleh pulak pak ngah cakap ;
'tu sapa dia duk gelak ? pasai apa dia gelak ? '
 eh , suka hati aku la nak gelak ke tak . siapa suruh kau bagi idea bodoh sangat . ada ke patut suruh kitaorang   ngorat sape-sape nak suruh pi beli minyak . tak leh pakai punya orang . haish . nasib baik la kau dah tua . then tiba-tiba abang tu bagi idea ;
'ok , kita tolak kereta ni sampai bawah eh . korung tolong bawak motor abang kat bawah eh'
haha . sumpah tak tahan time ni . ada ke patut nak suruh aku dengan alin tolak kereta sampai bawah . malu wei ! haha . apa lagi aku dengan alin terus pergi kat motor mamat tu dengan harapan nak tolak sampai bawah . sambil bawak motor mamat tu , alin dah mula melalak ;
'pantat , pantat , pantat . pak ngah pantat! '
pergh , aku sendiri pun tak tahu berapa kali dia sebut . memang tak leh bla wei . haha . masing-masing muka dah tebal 100 inci time ni . dah tak tahu mana nak selit muka dah time ni . aku pun mula la call superman untuk minta bantuan ;
'along , datang lah cepat , kitaorang takut gila ni ! traffic jam teruk ni ' 
then along jawab macam tak ada perasann ;
'korung tunggu je aku sampai . jaga diri elok-elok . jangan sampai kena culik pulak ! '
sumpah along sengal . walaupun kau kurus keding , tapi kau tetap superman terhebat ! haha .
ni la BEETLE pak ngah yang menyakitkan hati !
alin and beby cuak gila baban time ni :D


SUPERWOMAN menyelamatkan dunia . HAHA




mamat tadi offer diri nak pergi belikan minyak untuk kitaorang . then sambil tunggu dia , kitaorang pi bedal makan jup dekat restoran berhampiran . then mamat tu sampai dengan minyak sebotol . apa lagi , dia terus tuang dengan confident dengan harapan BEETLE akan bernafas semula . haha , nasib baik kau ada mamat . tak pasal-pasal num phone aku yang jadi korban . terima kasih beby : ) then superman pun sampai dengan minyak lagi satu tong . dengan bangga , BEETLE beby dah sihat semula : )


p/s ; terima kasih bagi yang membantu sama ada yang hidup mahupun yang mati .




perhatian pak ngah . benci BEETLE anda . merajuk sampai part 5 dengan pak ngah . huh !