Saturday, October 23, 2010

kisah DO RE MI



bermula la kisah dongeng DO RE MI . dongeng atau tidak , itu tidak penting . yang penting senyuman dan derai tawa tak henti-henti time tu . 

19 October 2010
dari jauh aku dah dengar bunyi tapak kaki beby datang bilik alin . dengan tak bagi salam beby terus rempuh bilik alin yang tak seberapa nak besar ni . tiba-tiba beby bersuara dengan nyaring 'wei korunk , nak pi jalan-jalan tak besok' dengan penuh semangat beby tanya kitaorang . time tu aku malas lagi nak layan minah ni , tiba-tiba alin menyampuk 'beby , jom pi!alin nak makan ikan bakar' . pulak dah minah ni , macam la dekat dining tak ada ikan bakar . beby tanya aku , 'lisa nak pi dak?' . dah sudah , aku tak tahu nak jawab apa time ni . dah lah kewangan tak berapa nak kukuh . tak kan nak bayar guna daun kot . pergh , memang tak la kan . then alin datang , 'lisa , jum la !last kita keluar then pasni kita jangan kuar dah . kita focus study eh?' hati aku dah terbahagi sepuluh dah time . nak pergi or tak . hm , malas nak layan kerenah dorunk then aku cakap 'ok la , tapi janji eh last . tapi kita nak pi mana ?' aku tanya beby . beby and alin dah mengerut dahi dah time ni . masing-masing tak tahu hala tuju nak pergi . last-last beby cakap , 'apa kata kita pergi alor setar nak ?' . time ni kau dah fikir macam-macam dah . alor setar ? apa ade ? hebat sangat ke macam kl ? dengan penuh bangga aku fikir time tu . then aku tanya beby , 'beby , alor setar ada sawah padi tak ? then beby jawab , 'lisa , kat sana penuh dengan sawah padi , kiri kanan penuh dengan sawah padi 'aku pun apa lagi , nak lepas rindu kat kat sawah padi . dengan confident aku cakap kat , 'ok set , besok jadi eh' : ) 


20 October 2010 
subuh pagi-pagi lagi alarm handphone beby dah gegar gegendang telinga aku . aku fikir beby nak bangun tutup alarm dia tapi haram ! lagi berdengkur ada lah . sumpah panas hati time ni . dah la aku jenis susah nak tidur balik if dah terjaga . aku fikir handphone kau mahal je beby , if tak aku dah ambik handphone kau baling dari tingkat 1 bilik alin . haha . *tipu je , jangan marah eh : ) . then aku terpandang sinar matahari mencucuk mata aku dari tingkap , apa lagi , aku bangun then terus sepit langsir tu dengan penyepit so that bilik tambah gelap gelita and aku boleh tidur dengan aman dan damai time ni . suka suka suka : ) aku pun apa lagi , tarik selimut antik aku dan terus rebah ke bulan . layan gila ouh ! agak-agak matahari dah naik tinggi melangit , masing-masing still layan mimpi lagi time ni . tiba-tiba aku dengar suara beby menusuk telinga aku 'lisa , alin bangun ' . sumpah kemalasan melanda landa time ni . apa lagi , aku buat bodoh je la time ni . pura pura tutup mata and tak dengar . haha , sumpah sial kan : ) then alin pulak menyampuk , 'lisa , jom mandi' . haha , memang tak la aku nak mandi dengan kau alin . lagi la kemalasan aku melangit time ni . agak-agak 10 minit sunyi je bilik , aku dah mula risau . takut angel-angel aku tengah touching sebab aku tak nak bangun lagi . haha , kan betul aku cakap . beby touching dengan aku and siap cakap lagi 'senang-senang semua tak payah pi la' . haha . aku dah terkejut beruk dah time ni . apa lagi , aku melompat la bangun then terus ajak beby mandi tapi boleh pulak dia buat bodoh . memang tak panas aku time ni . apa lagi , aku rebah la balik atas katil then beby buat gelak manja dia . haha , ‘lisa , jum la siap sekarang’ , beby cakap sambil tersenyum dengan gedik . nasib baik hati aku lembut then aku balas balik senyuman beby and cakap ‘JOM!’ . then apa lagi , masing-masing sibuk mencantikkan diri time ni . tak sabar-sabar nak berjalan jauh : ) suka sangat-sangat . gedik kan saya ? haha *bodoh dah bersiap cantik-cantik , kami pun pergi berjalan ke tempat pak ngah . nak tahu pak ngah sape ? haha , dia seorang usahawan berjaya di merbuk . sebab apa aku cakap dia berjaya , sebab setiap hari je mesti kereta-kereta kat tempat dia sewa mesti habis punya . wow , bangga kan ?! * sumpah sengal . sampai je ke destinasi yang dituju , kitaorang terus pilih kereta BEETLE kesayangan baeby . haha , sumpah tak tipu : )
ni la BEETLE beby . cantik kan kan ?
apa lagi , dah dapat kereta kesayangan beby , kitaorang pun terus gerak ke destinasi yang nak dituju . sambil bergurau senda dalam kereta then melayan beby membebel lagi . pergh , best gila ouh : ) then alin mintak phone beby , hajat nak ambik gambar tapi cuba tengok hasilnya . memang cantik sangat-sangat kan . haha

betul tak aku cakap ? haha



then sampai je ke destinasi , kami terus pi gegar rumah kawan beby . nama dia azhani . seorang yang sangat cantik dan tinggi lampai . ketinggian dia sudah cukup untuk membuatkan aku terasa jurang bila berada di sebelah dia . haha . boleh dikatakan seorang yang pendiam juga tapi cepat mesra . senyuman yang sangat menggoda . haha , angah apa tunggu lagi : ) . sambung story yang tadi semula , sampai je di rumah azhani dengan kelam kabut pi parking kereta BEETLE beby , kitaorang terus turun then masuk kereta azhani pulak . haha , apa lagi . dalam kereta orang pun kitaorang buat gila . mula la macam-macam otak gila kitaorang . ketawa macam orang gila macam tak ada orang lain dalam kereta tu . haha , teruk kan kitaorang ? then mak azhani singgah tesco kejap . kurang pasti apa tujuan tapi kitaorang ikut kan aja sebab time tu perut masing2 dah berkeroncong gila . macam-macam lagu dah keluar time ni . first kitaorang pi serbu kedai roti tapi hampeh , dah la tak ada yang memikat hati then mahal nak mati pula tu . apa kau fikir bapak aku yang cop duit . pergh . then tiba-tiba beby panggil pergi dekat kedai 'CUCUK WANIS' . pergh , terliur tengok wei . sumpah sedap . aku tak tipu .
PRAWN BALL TAIL . sumpah tak tahan tengok benda ni . haha . sedap gila !



then lepas hantar mak azhani , apa lagi ... memang kepala masing masing dah naik tanduk kan kan . memang tak bergegar kereta tu bila masing-masing bersuara . haha . time ni memang layan gila ouh . tanpa buang masa , azhani terus pecut pi bendang kat belakang rumah dia . pergh , lepas sangap aku dow . luas terbentang . sumpah tenang nak mati . lupa segala masalah kat kepala aku . hijau . memang itu yang aku cari selama ni . apa lagi , azhani pusing-pusing satu kampung then baru stop kat tepi kubur nak pi snap picture kat bendang . sambil jalan , kamera nikon setia di tangan . tak habis-habis nak snap gambar sampai pak cik padi pun dah naik bosan tengok . haha . so layan je la hasilnya eh : )

hijau . tenang
lisa and alin
kawan baru : )
minah rempit ? memang tak la kan : )

mereka tinggi lampai kan . aku ? kerdil .
motif ? pungkoq sape lagi besar ? haha

suka gila : )
haha . aku pun tidak tahu apa motif gambar ni :D


si buncit : ) dia cantik + tinggi lampai
zity nabilah . sayang dia : )
HAHA . ni budak nama alin . aku tak tahu ni time dia apahal tapi layankan je la eh :D
masa untuk pulang . selamat tinggal sawah padi :(
 ok , cerita di sawah padi sudah habis . sungguh tak tipu , happy sangat time ni . tambah pula dengan kawan-kawan beby yang ceria . eventhought kawan beby alia just dapat spend time kejap je dengan kitaorang but it ok , still happy dapat kenal dia . then kitaorang berpecah . alia terpaksa balik and afina dah join the group . sumpah minah ni memang gila-gila . tak boleh bayang if spend 1 hari dengan dia , mesti pecah perut . haha . AFINA . seorang yang sangat happy-go-lucky . kuat cakap seperti kerdil juga . haha . dia sangat la comel gilo ! destinasi yang seterusnya ialah pergi membuncitkan perut masing-masing . lapar gila time ni so decide nak pi melantak ikan bakar . well , sedap la juga and MURAH . itu yang paling penting : )

yang penting kena tengok before makan . HARGA !
beby and alin pilih ikan . padahal time ni tengah mengorat abg ikan tu kan kan ? HAHA
ish , ada-ada je minah ni . dengan udang pun nak main . haha
ini ialah air basuhan tangan perisa limau . sangat wangi . suka : )
time nak tunggu makanan sampai . comel kan afina ? haha
akhir sekali . ni lah yang kitaorang makan . SEDAP !
 lepas habis melantak je kitaorang teruskan journey ke dataran kedah *rasenya la . tak sure apa nama tempat tu . sampai je kitaorang lepak sambil berphotoshoot bagaikan model-model yang baru turun dari kayangan . haha . dah lah ada couple yang agak menjelikkan mata time tu . sungguh menyakitkan hati . memang korung dua je pun yang ada camera kan . tak heran la , beby ada NIKON kan kan ? haha .
azhani.beby.afina.alin
sesi beramah mesra bersama si RUMPUT : )
HAHA . aksi yang tidak menjadi : )

p/s ; i l y <3

orait , dah habis menggedik kat dataran beby bagi idea nak pi shisha pulak . macam-macam songeh minah ni tapi dia kata dia nak belanja . pergh . apa lagi , laju je la yang lain . cari punya cari then jumpa tempat shisha dekat dengan DR.ROZMEY punya office . pergh . bangga gila ouh . selalu dapat tengok dalam paper harian metro je , now dapat tengok live meyh . apa lagi . senyum meleret . sambil order shisha aku nampak kedai makan best . apa lagi , aku dengan beby pi serbu la .
haha . ni la aku dengan beby pi serbu . makan makan dan makan : )
ni lau tauke shisha . haha , jangan marah beby . nanti cepat tua : )
taiko shisha . haha , afina suka bila asap keluar dari hidung alin . DRAGON : )
ni lagi taiko . haha . bak kata ucu , gangster !
tamat la sudah hari yang paling membahagiakan  dan memenatkan . haha . tak kesah penat pun asalkan dapat jugak jejak kaki kat sana . sumpah best sangat and hopefully dapat datang lagi lepas ni . balik dengan senyuman yang meleret and kenangan yang terindah : )

p/s ; to beby , thanks sebab mengajar erti menghabiskan duit tapi mendapat kepuasan . kau terhebat la der . and to azhani and afina , really enjoys with you guys . sweet memory : ) alin , lepas ni kita buat lagi advance eh ! haha




tamat sudah cerita DO RE MI . mula pukul 4.oopm tadi and habis menulis pukul 3.41am . lama tak lama tak kisah sebab puas hati sangat-sangat : )

LOTS OF LOVE , lisa fikri