Monday, January 24, 2011

bebelan

Aku tengah sibuk kira hari. Bila nak pergi bila nak pergi.

Akan sampai satu masa di mana kau akan rasa penat. Penat tahap infiniti. Penat yang kau dah cukup penat nak penatkan. Penat yang buatkan kau mati akal, mati hati, hati mati, hati hati.

Aku ada cita cita, cita cita yang aku taknak kaya. Cukup makan, cukup cinta, cukup kertas dah cukup buat aku kaya. Bila kita buat sesuatu dengan love, akan datang satu spirit yang namanya True. Jadi di sini, kalau kau belum cukup love, maka kau tak cukup true.

Aku rasa aku memang geli dengan orang kaya. Sebab orang kaya cepat lupa. Dia biasanya lupa anak dia ada berapa. Dia lupa yang anak dia salah seorang tu digelar ribel. Dia lupa anak dia yang sorang tu tengah SPM. Dia lupa anak dia tu perlukan Love. Dia lupa. Tu masalah dia. Masalah dia hanya lupa.

Bila dia dah buat hati anak dia menangis dia ambik mudah. Dia macam bajet lekluu lekluu. Dia silap besar bila dia fikir, ''Alah, nanti dia lupa lettu bila dah besar nanti.''

Sebab dia lupa yang anak dia tu lupa macam mana nak terlupa.