Saturday, March 5, 2011

Kau mungkin tak mengerti.


Ada masa aku rasa macam HEY WORLD, I CAN SURVIVE. Dan betul, sebenarnya aku boleh berdikari. Sebelum sebelum ini aku rasa terlalu manja apatah lagi dengan orang-orang yang paling dekat dengan aku, orang yang sayang aku, orang yang aku sayang. Hello Im talking about manja bukan GEDIK okay.

Realitinya, aku boleh sendiri. Tapi aku pilih untuk tak mahu. Bukan niat aku nak menyusahkan orang lain dengan karenah bla bla aku, cuma caring itu kena ada. Percayalah, kena ada. In case lah kau memang tak kisah langsung kalau orang yang kau sayang family fellow and bla bla tak care langsung pasal kau kan. Alien mana kah kau?

Bila kita sedang berada dalam situasi yang betul-betul tersembam tanah, akan ada annoys-annoys yang cakap, "Move on ", "Dah lah, nanti okay laa tu ", kau tak rasa, kau boleh cakap macam tu. In case lah kau pernah tersungkur dalam situasi macam ni, mesti kau akan cakap "Dunia ini syurga, sampai lah ada antara kau neraka kan ia".


See, semua orang lain-lain. Semua orang ada cerita ketawa cerita menangis yang berbeza-beza.

Hanya yang sama, semua orang pernah rasa apa itu suka apa itu duka.

Sabarlah, masa depan itu sedang berada di jari jemari kita. Basuh tangan dengan bersih, gunakan sabun dettol. Okay tak pasal.