Sunday, March 6, 2011

Pahit sakit yang melampau.



Dunia gelap. Banggunan usang. Pokok ditebang. Siang tak kembali. Bintang hilang. Bulan bawa diri. Burung mati ditembak. Kapal terbang terhempas. Jiwa mati. Aku mati. Kau mati. Mereka mati. Dia mati. Pada awal manusia suka berjanji tapi dipenghujung kau lupa apa yang dijanji. Siang hari kau Ultraman malam hari kau rasaksa. Hari ini kau malaikat esok kau syaitan merah. Bintang ada kau romantik bintang lenyap kau kejam. Aku pernah kena tampar, aku pernah kena rotan, aku pernah kena cubit, aku pernah jatuh basikal, aku pernah jatuh motor, aku pernah patah gigi, aku pernah luka siku, aku pernah sakit otak. Semua yang aku lalui itu semuanya sakit. Ada sorang mamat ni pernah berkata padaku, "kalau kau hidup kat dunia ni, taknak rasa sakit. pergi mati. tak payah jadi manuisa". Kadang-kadang aku benci untuk sakit. Aku benci menyakitkan. Sakit buat kita menangis, sakit buat engkau marah, sakit buat kamu merajuk, sakit buat mereka berpecah, sakit buat dia mengalah, sakit buat aku mati. Apa aku rasa sekarang sangat sakit. Lukanya terlalu dalam. Sangat dalam. Susah untuk kau capai durinya. Aku benci menangis, aku tak suka merajuk, aku menyampah bila ini terjadi, kenapa la aku kena lalu jalan ni padahal jalan lain sudah siap untuk aku. Lagi cantik. Rata. Ada pokok-pokok besar. Redup. Sebaliknya pilihan aku jalan bertanah merah lembik. Kadang-kadang kita pernah rasa bahagia yang sangat sekejap. Petang kau lompat keriangan. Malam kau bersedih duka. Aku sangat tak suka 'sekejap'. Aku nak cari 'selamanya', tapi.. lantak ah. Ye, kentot aku busuk. Bau petai opah kau. Kenapa, ada masalah? Kalau takda duduk kau diam-diam. Dalam ni, macam-macam rasa ada. Kau nak apa? Sakit hati? Pahit? Merah menggelegak? Panas? Pilih je. Apa, kenapa manis takda? Aku benci manis. Manis buat aku meluat. Manis buat aku nak muntah. Manis buat aku senyum macam orang gila. Manis buat aku menangis. Manis buat aku tak tentu arah. Manis buat aku jadi tak betul. Manis buat aku sakit. Dan sakit itu tak dapat nak disembuh.

Salam perkenalan Encik
Pahit. Nama saya Sakit :)