Thursday, December 1, 2011

Bicara aku.

Alhamdulillah,

Sudah masuk minggu kedua aku berada di negeri orang. Dan yang pasti perjalanan aku masih jauh. Hari ini merupakan hari pertama dalam bulan yang terakhir. Dan aku berfikir sejenak tentang azam azam yang aku janjikan pada awal tahun bulan Januari dahulu, dan yang pasti masih banyak azam aku yang masih terkandas.


Dengan apa yang aku punya sekarang, keluarga dan teman. Aku bersyukur. Dan kerana itu aku masih tegak berdiri walaupun masih sedikit goyah. Dan kehadiran 'dia' buatkan aku lebih tenang. Biarlah aku belajar hargai mereka yang hargai aku. Terima kasih, sayang.


Aku masih belum berani untuk berjanji apa apa dengan azam terbaru aku. Biarlah aku ikut arus yang ada di depan mata. Dan kali ini, aku berjanji tak akan sia siakannya. Untuk yang lepas, aku dah hembus buang. Mungkin engkau masih belum kenal sepak terajang dunia. Ah biarlah, selagi aku masih mampu bersabar aku akan bersabar. Tuhan Maha Adil. Aku tak perlu jual cerita sana sini. Cukuplah hanya Dia yang tahu. Andai kau yang benar, ambillah. Tapi andai aku yang benar, hentikanlah propaganda engkau. Aku letih. Sangat.


Moga Dia berikan kekuatan untuk hari hari aku. Tak banyak, sikit pun jadi. Selagi aku mampu berdiri, gembirakan hati manusia manusia yang aku sayang sudah cukup.