Wednesday, December 15, 2010

tuduhan itu semua aku


memang kasar itu aku. memang yang mulut cabul itu aku juga.
keterlaluan, masih lagi aku. senangnya, apapun yang tidak baik, tetaplah aku. sungguh-sungguh mengaku.
tapi hati aku masih lagi hati yang fragile. masih lagi mudah untuk tumpahkan air mata. masih lagi manusia, namanya walaupun kau nampak aku kuat, tabah, cool and bak kata kau slamber la konon kan.

dalam dunia ini, kalau berkali-kali disoal, siapa manusia yang paling aku benci, dengan beraninya, aku boleh nyatakan nama, perihal mengapa aku terlalu bencikan dia. yang anehnya, dia juga orang yang menggugurkan air mata, masih lagi ada ketika dia bersifat seperti manusia biasa, beri senyum pada muka pahit ini, walaupun kadang-kadang tidak ikhlas sama sekali senyum ku munculkan.

apa-apapun, aku sebenarnya lebih kurang sama dengan je dengan dia. tapi itu dulu. sekarang tidak lagii :) selamat tinggal kenangan .