Monday, December 6, 2010

untuk semua Roses , please bloom ,

Orang yang paling tak kenal siapa Siti Khaliesah ialah ibunya sendiri.

Kalau nak diikutkan hati, aku nak cabut hati letak dalam kasut. Jalan pergi bunuh orang. Dalam banyak banyak orang, yang ini sorang je yang buat aku rasa kecundang . Bukan benci tapi dalam hidup dia aku rasa kecik. Nak jernihkan keadaan ingat senang?

Selain nak jadi photographer, aku ada cita cita lain. Satu malam yang akan datang, tak tahu bila, dimana, aku akan bawak satu bakul besar yang penuh dengan bunga ros merah. Dengan t-shirt biasa dan skinny lusuh, aku akan bagi setangkai ros merah untuk setiap orang yang lalu lalang, yang tua, yang muda, semua uncles and aunties. Untuk grannies, i'll kiss their cheek and say ''if you are this rose, i'll be your water so that you'll never wilt''.

Aku nak buat semua ni sebab sampai sekarang, belum pernah aku buat seorang ibu yang satu ni rasa bangga and happy. So aku rasa, at least sebelum mati aku ada buat ibu-ibu lain senyum. Tapi tak mustahil jugak salah satu daripada ibu-ibu yang lalu tu , ibu aku. Kan? Entahlah.

Mak, please be my red rose.