Monday, March 28, 2011

Kesilapan itu normal.

Manusia penuh dosa. Tanpa kita sedar kita telah menyakitkan orang lain samada dari perbuatan mahupun perkataan. Kita tidak sempurna. Semua ciptaan tidak sempurna. Kita gagal mengawal emosi. Kadangkala, emosi memakan diri sendiri.

'Setiap kebaikan akan dibalas dengan kebaikan biarpun kebaikan itu sekecil sperma'.


Aku bersalah. Melonjak perasaan mahu diampun. Sekiranya aku pengampun,

Aku terima kau seadanya. Aku tahu manusia tak dapat lari dari kesilapan. Walau sembilan kejahatan kau lakukan, di hati aku masih ada satu kebaikan yang pernah kau lakukan pada aku; membuatkan aku takkan persia kau wahai insan. Dan aku belajar tentang suatu ganjaran apabila pengsengkatan dipadamkan dengan kemaafan.


Hilangkanlah benci di hati kau dan juga aku. 
Mohon.